De Poolse fabrikant stelt dat het helemaal niet de bedoeling had om met John Lemon aan te haken bij de grote bekendheid van John Lennon. Een argument dat zijn geloofwaardigheid verloor toen Van Manen stuitte op promotiemateriaal voor John Lemon op Facebook en Twitter waarin het merk voorzien werd van de slogan 'Let it be', een plaatje van een rond brilletje en een afbeelding van John Lennon met citroenen in zijn hand.
Onlangs besloot de Poolse ondernemer toch maar de handdoek in de ring te gooien. Het bedrijf kreeg tot eind oktober de tijd om zijn voorraden op te maken. Daarna is het afgelopen en heet het merk On Lemon.
Het is niet de eerste keer dat Ono zich in Nederland verzet tegen ondernemers die aanhaken bij de bekendheid van Lennon. In 2015 tekende Van Manen namens Ono bezwaar aan tegen het gebruik van een vingerpoppetje met het uiterlijk van Lennon door telecomprovider Simpel. Met succes, Simpel verwijderde het poppetje uit de reclames."
Lees het bericht hier.