BOIP 2030: een nieuwe strategische horizon

04-03-2025 Print this page
B916762

Wij nodigen u graag uit om met ons op reis te gaan, naar BOIP 2030! Ontdek onze visie en doelstellingen voor de komende jaren. Wij willen er met onze partners voor zorgen dat ondernemers in de Benelux weten hoe zij intellectuele eigendom (IE), met name merken en modellen, slim kunnen toepassen.   

 

Op dit moment gebruiken minder dan 10% van de bedrijven in de EU IE. BOIP wil hier in de Benelux verandering in brengen door nauw samen te werken met IE-instanties, bedrijfsadviseurs en juridische experts. Samen zetten we ons in om het bewustzijn over IE te vergroten en IE te positioneren als een krachtige tool voor innovatie en zakelijk succes.
 

BOIP Delivers, Connects and Commits 
BOIP 2030 is opgebouwd rond drie strategische thema’s:

🔹 BOIP Delivers  
🔹 BOIP Connects  
🔹 BOIP Commits

Met hoogwaardige, klantgerichte diensten en heldere communicatie in begrijpelijke taal wil BOIP de bescherming van merken en modellen vereenvoudigen en toegankelijker maken voor alle gebruikers. Door sterke samenwerkingen te bevorderen, helpt BOIP bedrijven – met name mkb/kmo’ers – om IE op te nemen in hun ondernemingsplan. Daarnaast zet BOIP zich in voor duurzaamheid, inclusiviteit en maatschappelijke betrokkenheid.

Implementatie en updates 
BOIP 2030 gaat in 2025 van start. De voortgang wordt continu gemonitord en jaarlijks geëvalueerd. Via onze online kanalen houden we u regelmatig op de hoogte van de ontwikkelingen.

 

Strategische doelstellingen:

1: Toegankelijkheid van informatie en diensten
Wij willen er zeker van zijn dat alle gebruikers, van mkb/kmo's tot grote bedrijven, effectief met BOIP in contact kunnen komen. Door gebruiksvriendelijke, veilige en betaalbare diensten aan te bieden, in duidelijke taal, bouwen wij vertrouwen op en vergroten wij de klanttevredenheid, terwijl wij een zo breed mogelijk publiek bedienen. 

2: Kwaliteit van administratieve en juridische dienstverlening
BOIP stelt nauwkeurigheid, betrouwbaarheid en juridische precisie in alle administratieve processen voorop. Zo waarborgen wij dat gebruikers op onze diensten kunnen vertrouwen en voldoen wij aan hun verwachtingen. Wij spannen ons ook in om een bijdrage te leveren aan een consistente en heldere interpretatie van IE-wetten.  

3: Klantgerichte ontwikkeling van diensten
De gebruikers staan centraal bij het ontwerpen van onze diensten. Wij gebruiken hun feedback actief om klantreizen en -ervaringen te verbeteren. Wij richten ons op het vereenvoudigen van procedures en het creëren van intuïtieve, gebruikersvriendelijke diensten die zijn afgestemd op uiteenlopende gebruikers. 


Meer info: https://www.boip.int/nl/boip2030