Brein verwacht 'zeer binnenkort' boetes voor Popcorn Time-gebruikers

20-10-2015 Print this page
B914064

Nu.nl bericht: “Het zou Stichting Brein-directeur Tim Kuik niet verbazen als een individuele gebruiker van Popcorn Time 'zeer binnenkort' een boete krijgt voor het illegaal streamen van een film of serie.

Brein gaat niet zelf achter de individuele Popcorn Time-gebruikers aan. Stichting Brein richt zich vooral op de grotere aanbieders van illegaal materiaal.

Het is dan ook aan de rechthebbenden zelf om schadeclaims in te dienen tegen individuele partijen. In Nederland zijn er tot dusver nooit individuen beboet voor het illegaal downloaden of streamen van films.”

Lees hier meer.