Filmpjes

08-08-2011 Print this page

10006. IE-tv. Een algemeen verbreid verschijnsel is het zeker nog niet, ie-gerelateerde filmpjes op advocaten- en organisatiesites. Of het in opkomst is, valt ook nog niet te zeggen, maar dat er mee geëxperimenteerd wordt is wel zeker. Een aantal voorbeelden:

Zaakgerelateerde filmpjes. ‘Regelmatig plaatst Kracht advocatuur op haar blog video-blogs, waarin recente jurisprudentie wordt besproken. De meest recente "vlog" betreft  de zaak Heineken/Olm. Ik stond de kleine brouwer Olm bij, in samenwerking met Spigthoff advocatuur.’ Bekijk de vlog hier

Uitlegfilmpjes (Wat is een merk? Wat is een model?) op de website van Markenizer is een efficiënt georganiseerd bureau met cliënten van formaat. Dat komt omdat Markenizer op een hoog toegepast intellectueel niveau werkt en daardoor complexe zaken aantrekt.” Bekijk de filmpjes hier

Heterdaad. Eiser kijkt of wederpartij nog steeds inbreuk maakt. “Smashed Lemon busted!!! Inbreuk op portretrecht & auteursrecht van Boogshe & Mirjam muller.” Bekijk het filmpje hier.

Twee gelikte commercials voor merkenburo's Onel en de Merkplaats. In het filmpje van de Merkplaats figureert de directeur van de Merkplaats zelfs als geanimeerde superheld. Bekijk de commercials hier en hier.

Twee organisaties: het Benelux-Merkenbureau over het i-DEPOT (“voor de Intellectuele Eigendom is een goedkoop en zeer betrouwbaar hulpmiddel als je wil bewijzen dat een bepaald idee, concept of procédé op een bepaalde dag al bestond”) en de "Intellectueel Eigendom Management Entiteit" over  “het managen van intellectueel eigendom (met name patenten) aan de Nederlandse publieke onderzoeksinstellingen (zoals Universiteiten, TNO, STW en GTI's), om het financieel rendement ervan te vergroten en Nederland ook op basis van sterke patentportefeuilles op de kaart te zetten als innovatief land. Bekijk het filmpjes hier en hier.

Twee hooggeleerde filmpjes: Prof. mr. Martin Senftleben: Voorlichting voor Master Internet, Intellectuele Eigendom en ICT, vak IE in de digitale samenleving en prof. mr. Dirk Visser “geeft aan dat veel wetenschappelijke auteurs denken dat het onvermijdelijk is om je auteursrechten over te dragen aan de uitgever op het moment dat je een wetenschappelijk artikel gepubliceerd wilt krijgen. Bekijk de filmpjes hier en hier.

 

Meer links naar filmpjes zijn vanzelfsprekend welkom.