Frank van Wanrooij: Onder de leden

20-12-2016 Print this page
B914725

Frank van Wanrooij (bestuurslid van Ntb en VCTN), Onder de leden, NTB - muziekwereld (4, 2016).

In de eerste jaren van deze eeuw klopte Van Wanrooij aan bij de Ntb. Het gezelschap van Tineke Schouten was in zee gegaan met Joop van den Ende. Van Wanrooij, die al een tijdje rechten studeerde, had de contracten gefileerd en deels herschreven. “Het ging met name om de auteurs- en naburige rechten. Wat ik nou van de Ntb wilde weten: had ik het een beetje goed gedaan?”

De verificatie pakte goed uit, en en passant corrigeerde Van Wanrooij de Ntb zelf. “Ze hadden een foutje gemaakt.” Een ongebruikelijke kennis van zaken die niet onopgemerkt bleef. “Ik kreeg al snel een belletje: of ik bestuurslid wilde worden.”

Lees het artikel hier.