Webwereld bericht: "Frankrijk gaat zijn omstreden 'three strikes'-wetgeving misschien afzwakken. Een overheidscommissie heeft aanbevolen om de strenge sancties te vervangen door lagere boetes. Ook zou er een heffing op hardware met een internetverbinding moeten komen.
De overheidscommissie deed onderzoek naar manieren waarop de Franse entertainmentindustrie er weer bovenop kan worden geholpen. De huidige three strikes-wetgeving slaagt daar in ieder geval niet in, was volgens Le Monde het oordeel van de commissie. De wetgeving, ingesteld door de vorige regering, leidt tot strenge straffen voor wie herhaaldelijk downloadt. Zo zijn boetes tot 1500 euro mogelijk en kan de internetverbinding worden afgesloten als iemand na twee waarschuwingen doorgaat met downloaden. Overigens had de wet weinig consequenties; tussen eind 2009 en eind 2012 waren er slechts twee veroordelingen."
Lees hier meer.