Gemengde berichten (08/11)

08-11-2011 Print this page

B9 10384. XXX Landrush Period opens today. XXX Landrush period opens on Tuesday November 8th,2011  .The 17 days Landrush period is a period set aside for members of the adult Sponsored Community who want to secure their .XXX domains . This period will give them the opportunity to either buy their .XXX domains outright or to participate in a closed auction where they can place their bids for the .XXX domains they want . The Landrush period will not guarantee anyone applying for an available. Lees hier meer.

Geenstijl.nl: Screenshot De Gelderlander: zo'n 1000 euro. Het gaat niet goed met De Gelderlander. De meest oudmediale regiokrant van Nederland moet om te kunnen overleven zelfs haar eigen lezers stalken met naheffingen van 1000 euro voor het doorplaatsen van artikelen waarin ze nota bene zelf figureren. Vruuger zou je zo'n stukkie uit het papier knipselen en met een plakbandje achter de toonbank hangen. 'Joh, leuk!', zeggen je klanten dan en verder had er geen haan naar gekraaid. Nu maak je heel enthousiast een screenshot voor je website, heet het ineens 'opvallende schending van het auteursrecht' en wil de krant knaken zien. Hier een screenshot van het betreffende screenshot. Mag niet, zegt De Gelderlander. Lees hier meer.

Het Wereldtijdschrift. Rechtbank ’s-Gravenhage, 19 mei 2010, LJN: BU3539 International Business Verlag tegen Liandyn. IBV is uitgever van het blad European Business Journal. (...) In de tweede helft van 2006 benaderde IBV Lyandin met het aanbod om over haar onderneming een artikel in dit blad te publiceren. Liandyn heeft erin toegestemd dat één van haar medewerkers ten behoeve van een artikel geïnterviewd zou worden. Bij brief heeft IBV aan Liandyn laten weten dat het artikel gratis zou zijn en dat "The publication of the photos is charged at a rate of Euro 9,95 colour per mm height and column". (…) Op 15 januari 2007 zendt IBV aan Liandyn een factuur terzake de plaatsing van het artikel. Deze factuur sluit op een bedrag van € 11.173,86." Lees het vonnis hier

Toelaatbare humor. Het Oxxio-mannetje in de commercial van NLenergie, dat is toelaatbare humor! Een commercial van De Nederlandse Energie Maatschappij (hierna: NLEnergie) waarin het animatiemannetje van Oxxio voorkomt is geen ontoelaatbare vergelijkende reclame. Volgens de Reclame Code Commissie laat NLEnergie zich niet op kleinerende wijze uit over concurrent Oxxio. Lees hier meer.

"Loyaliteitsprogramma" is een kansspel. Gerechtshof ’s-Gravenhage, 25 oktober 2011, LJN: BU3534, Privilege (v/h Pretium) tegen De Staat der Nederlanden. "Loyaliteitsprogramma" is een kansspel. Beroep op Europese regelgeving faalt.  (...) “Bij constante alertheid kan men de bekendmaking van de prijs weliswaar tijdig opmerken, maar vervolgens spelen bij het “mijnen” van de prijs factoren waarop de deelnemer geen invloed kan uitoefenen een aanzienlijke rol. (...) Voor zover de factor behendigheid in fase 2 bij het verwerven van een prijs dan ook een rol speelt, is deze factor ondergeschikt aan het kanselement. De aanwijzing der winnaars geschiedt daarom ook in deel 2 door enige kansbepaling waarop de deelnemers in het algemeen geen overwegende invloed kunnen uitoefenen.”  Lees het vonnis hier. 

China solves 28,000 IPR violation cases. China's police have solved over 28,000 cases with 18 billion yuan (2.84 billion U.S. dollars) involved over the course of a year-long crackdown on intellectual property rights (IPR) infringements and counterfeit goods. If calculated in terms of the prices of the licensed products, total amount of money involved could top 500 billion yuan, said a statement from the Ministry of Public Security on Sunday (MPS). Lees hier meer.

Centre for Media Pluralism and Media Freedom. The European Commission is establishing a Centre for Media Pluralism and Media Freedom in Florence with a €600 000 grant to the European University Institute's (EUI) Robert Schuman Centre for Advanced Studies. Starting in December 2011, and headed by Professor Pier Luigi Parcu, the Centre will develop new ideas on how to ensure a highly diverse and free media, and work to enhance the quality of the reflection on media pluralism in Europe. Lees hier meer.

Groupon moet misleidende informatie verwijderen. Aanbiedingensite Groupon moet misleidende informatie over consumenten die kortingsbonnen kopen verwijderen van zijn website. Dat stelt marketingspecialist Max Kohnstamm maandag. Om zijn betoog kracht bij te zetten dreigt Kohnstamm met een klacht bij de Reclame Code Commissie. Lees hier meer. 

Scotchsoda.nl. WIPO Arbitration and Mediation Center, Case No. DNL2011-0058, Scotch & Soda B.V. v. D-Max Ltd (Panelist W. Hoorneman). “(…) the Panelist deems it likely that Respondent was aware of Complainant’s (well-known) Trademarks. In addition, a simple trademark register search would have informed Respondent of the existence of the Trademarks, while the extracts of a recent Google search (…) show that the first four respectively seven, and nine out of the first ten (unsponsored) search results refer to the Trademarks of Complainant. (…)  a small effort on its part would have revealed those rights. If Respondent has not made that effort, it has been willfully blind to such rights. (…) Respondent is using the Domain Name to attract Internet users to its website, by creating a likelihood of confusion with Complainant’s Trademarks (…) Under these circumstances, the Panel concludes that the Domain Name has been registered and is being used in bad faith. Lees hier meer.

Another dagger in the body of a slowly dying business.  Record industry set to clash with artists over reclaiming copyrights. Remember the big hits of 1978? Bruce Springsteen's "Darkness on the Edge of Town." Billy Joel's "52nd Street." The Doobie Brothers' "Minute by Minute." A little-known provision in U.S. copyright law will allow the artists to reclaim ownership of those recordings made that year starting in 2013, and it could upend the record industry as we know it, some entertainment lawyers said at a symposium on music business law Friday in Minneapolis. "This is just another dagger in the body of a slowly dying business," said Ken Abdo, a partner in Lommen Abdo of Minneapolis and a copyright lawyer representing artists ranging from Bootsy Collins to Hall & Oates. Lees hier meer.