Helft kroegen zond WK uit zonder licentie

20-06-2014 Print this page
B913050

Nu.nl bericht: "De helft van de gecontroleerde kroegen vertoonde de WK-wedstrijd Nederland - Spanje zonder daarvoor de benodigde licentie te hebben afgenomen. [...]

Dat kroegen geen licentie afnemen is volgens Van der Ploeg "eerder onwil dan onwetendheid". "Voorafgaand aan het WK hebben we alle horecagelegenheden aangeschreven. We hebben hen minimaal op twee momenten geïnformeerd." Ook tijdens de aankomende WK-wedstrijden van het Nederlands elftal, woensdag tegen Australië en maandag tegen Chili, zal Videma weer controleren. Hiervoor worden zo’n dertig controleurs ingezet."

Lees hier meer.