Kamerbrief uitkomsten periodieke beleidsevalutie intellectueel eigendomsbeleid

13-11-2018 Print this page
B915555

Uit het bericht van rijksoverheid.nl:  'Minister Wiebes (EZK) informeert de Tweede Kamer over de conclusies uit de evaluatie van het beleid voor intellectueel eigendom in de periode 2012-2017. Ook meldt hij wat hij gaat doen met de aanbevelingen uit de evalutie.'

 

Uit de kamerbrief: "Deze evaluatie geeft mij (Wiebes, red.) aanknopingspunten om het systeem van IE-rechten en uitvoeringsorganisaties beter en toegankelijker te maken voor de gebruikers. Dit in de wetenschap dat uit de evaluatie ook blijkt dat Nederland een sterk IE-systeem heeft en adequate keuzes maakt in haar inzet bij internationale IE-ontwikkelingen. Ik zie het bewijs hiervan in de nieuwe innovaties die in Nederland worden ontdekt, ontwikkeld en benut waar de maatschappij van profiteert. De garanties die IE biedt bij het gezamenlijk ontwikkelen en delen van kennis zijn onmisbaar voor de nationale en internationale samenwerkingen die Nederland één van de meest innovatieve en concurrerende economieën ter wereld maken."

 

Lees de kamerbrief hier