B913125
Tweakers bericht: "De Russische overheid wil inzage in de broncode van Apple-software om te kijken of die geen achterdeurtjes bevat die bedoeld zijn voor spionage. De Russen laten in het midden wat het gevolg is als Apple geen gehoor geeft aan het verzoek.
Een Russische minister uit het kabinet onder leiding van president Poetin heeft daarvoor gesproken met een topman van de Russische tak van Apple, zo schrijft persbureau Reuters. De zorgen van de Russische overheid over achterdeurtjes zijn vermoedelijk mede ingegeven door een recente beschuldiging van een beveiligingsonderzoeker. Apple ontkent steevast dat geheime diensten via achterdeurtjes toegang hebben tot zijn software."
Lees hier meer.